Arga mailet

Har nyss skrivit ett argt mail.

Min Paula var till stan (Sundsvall) i lördags och gjorde sitt bästa för att shoppa upp sommarlönen ;-). Många fina kläder tror jag det blev, men bland annat en aprikos fin blus på Gina Tricot. När hon skulle betala den såg hon att det var en rätt stor fläck på ärmen, och hon undrade om hon fick dra av lite på priset (hon har sett mamma göra lika). Expeditien var dock av den snorkigare sorten och sa att hon kunde ta en annan blus av samma sort. Bara det att det FANNS inte en annan blus i samma storlek, så Paula undrade igen om hon inte kunde få dra av lite på priset. Nej minsann, det fick hon inte! Den där fläcken går säkert bort i tvätten sa snorkiga expediten. Då tisslade en annan expedit att hon nog skulle dra av tio procent men fröken snorkexpedit vägrade. Så Paula betalade sin blus och gick. Idag har hon gnuggat och tvättat och jo, fläcken (som såg ut som blod) försvann faktiskt helt. MEN. Såhär skulle garanterat snorkexpediten inte gjort om det varit jag eller nån annan "vuxen" som handlat.

Så jag tog och skrev ett rätt ilsket (men behärkskat) mail till Gina. Såhär får det inte gå till tycker jag. Unga tjejer är deras målgrupp, då ska de baske mig ta hand om dem också!

Annars är det som så att sommaren håller på att rensas bort för fulla muggar här. Eller håller på - jag är tämligen jättefärdig :-) alla sommarblommor borta, alla fönster putsade och sommargardinerna borta, solsängarna undangömda, regnkläderna framplockade. Det enda som är kvar är att låta vinterpälsen växa ut på benen, haha!

Och imorgon börja skolan igen. Suck och stön, åker sex och kommer hem sex. Det är lika bra att gå ut hårt från början... och öka på slutet ;-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Absolut, helt rätt. Jag är lite yrkesskadad jurist men även helt enormt allergisk mot alla sorters snorkeri och reagerar på precis samma sätt som du. Jag hoppas att du adresserade brevet till deras försäljningschef och VD. Det är ju dessa som bör få kännedom om hur personalen på golvet beter sig och skapar good- eller badwill för företaget...

2011-08-28 @ 22:36:04
Postat av: Mia

Jo Anna, jag postade det till försäljningschefen. Vi får väl se om det ger nåt resultat.



Kram!

2011-08-29 @ 05:51:43
URL: http://sixkidsmom.blogg.se/sexbarnsmamma/
Postat av: hege

Jag har en underbar berättelse om att det faktisk FUNGERAR att vara lite tant, och säga till när saker inte är som de borde. När min (nu) tonåring var liten bebis, riktig liten, hade jag på henne bodys från H&M. Och en dag när jeg bytte på henne, ni vet hur inte tar av hela bodyn, men bara viker den upp så blöjbytet går snabbt, så skrek hon i vilden sky, och jag fattade inget. Jag snabbade mig dock (som tur var), och efter tröst och när gråten hade stillnat, så upptäckte jag tre små, men djupa jack i bakhuvudet på den stackars ungen. Det var märken efter tryckknapparna som sitter i grenen på bodyn. Jag hade låtit henne ligga på dem under hele blöjbytet! Ni vet hur tryckknappar består till ena delan av en pinne, och till andra delen av ett hål som pinnen ska tryckas in i. Jag ringde, helt i från mig och säkert både arg och ledsen, till högsta ledningen i H&M och berättade vad som hade hänt, och hur dumt det var att pinn-delen satt på ryggdelen av bodyn, när det vore bättre att den satt på magdelen, för det gör inte lika ont att ligga på en platt knapp, liksom. Visst kom jag till en snorkig person, som repliserade med att: Ingen har klagat förut!, men hör och häpna, sex månader efter var pinndelen av knappen på H&M bodys flyttat till andra sidan! Jag ser det som den lilla människans röst som blir hörd... (Och låtsas som om det överhuvudet inte kan vara någon annan orsak till att knappdelarna bytte plats... ;-)

2011-08-29 @ 10:31:55
Postat av: Mia

Underbart Hege! Du ser, där kan man snacka om att den lilla människan faktiskt gör skillnad! Tack fina du för att du delade med dig av den fina, sanna berättelsen!

2011-08-29 @ 18:53:44
URL: http://sixkidsmom.blogg.se/sexbarnsmamma/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0