Surisar!

Mums filibaba, årets första surströmming är uppäten och det var en njutning :-) Och när det vankades nyplockad färskpotatis från svärisarna blev det såklart ännu godare. Tror jag åt fem, det är nog rekord för mig. Så nu kommer det lite goa (eh...) rapar, det är tur att Filip också äter så han slipper lida inatt... Vi var många runt bordet, Rickard och Bea kom hem (nytatuterade och fina), svärisarna var här och så alla barnen såklart. Det är tur vi har ett jättemegautebord nu så att alla får redigt med plats. Eftersom inte alla åt surströmming fick de andra köttbullar. Men de ska nog lära sig med tiden ;-)

Småtjejerna ville så gärna sova i tv-rummet i kväll, vi har haft gäster i sommar som gjort det och då vill de såklart prova på det de också. Så där har de legat och kikat på film ikväll och myst, det gäller att ta tillvara på de sista sommarlovskvällarna ordentligt...

Lite kvällsgympa:


Jag måste få dela med mig av ett kort på Frida som Becka knäppte, den här dräkten köpte hon i Gävle och är så stolt över den; "snälla ni, kalla mig inte för Frida mer, säg Spindelmannen nu"


Nej, nu ska jag gå och lägga mig och fundera på hur jag ska hitta motivationen till att skrämma iväg kolhydratmonstret som belägrat min kropp. LCHF, here I come. På måndag, typ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0