Sommar, sommar och sol!

Dåligt med bloggande. Skyller på att vi haft så galet fint väder att på dagarna har jag inte hunnit med mellan badande, ätande och vilande och på kvällarna är jag så trött så trött. Igår kom herr åska på besök en kort stund, men efter en regnskur som var lika intensiv som kort kom solen och värmen fram igen. Kan inte minnas när vi senast hade en sån fin sommar - när badkrukan JAG badar flera gånger per dag, ja då är det verkligen varmt både på land och i vatten :-). Mår bättre i kliet, men är inte helt bra. Tavegylen gör att jag sover som en liten (!) gris på nätterna i alla fall, och det är guld värt. Kallt badvatten är skönt, har jag upptäckt :-)

Mycket grillat har det blivit också, som vanligt. Och några besök har vi hunnit med; Rickard och Bea var hem en sväng och sov över och Filips faster Ulla och hennes barnbarn Josefin har varit hos svärisarna och Johan har varit hos Paula i några dagar eftersom hans sommarjobb är över.

Här är Josefin och Alice när de var hos oss och grillade en kväll:



Efter maten bjöds vi vuxna på lite showande från barnen, Frida underhöll med gitarr:


Jag och Miranda underhöll med oss själva:


Ulla och Cera gosade i soffan:


Kuliga kussar:


Ja, så här kan det se ut hos oss en helt vanlig sommarkväll :-)

Idag då? Tja, lite mer moln nu på morgonen har vi jämfört med senaste veckan. En slurk kaffe till, läsa lite mer nyheter. Läste rubrikerna på Aftonbladet att norgemördaren (som jag vägrar nämna vid namn) känner sig ensam i sin cell, att han har det jobbigt. Ja, det får jag ju VERKLIGEN hoppas. Att han ens har mage att säga nåt sånt, han måste vara djupt störd på alla plan som går. Må han lida och plågas. Jag kan inte låta bli att tänka på vad som gör att en människa blir sån. När händer nåt och vad händer..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0