Ute är mörkt och kallt, inne i huset...

Söndagmorgon, kallt ute, tyst i huset. Bara jag och Oline vaken, hon är lika morgonpigg som sin mor... Jag ska skjutsa syster yster och hennes son till tåget om en stund, annars kanske jag hade legat kvar i sängvärmen och läst lite. Eller förmodligen inte, jag har svårt att ligga och dra mig på morgnarna.

Idag måste jag bara plugga, det går oroväckande trögt. Jag fattar inte varför faktiskt, jag tycker det är intressant och lätt att förstå, men det tar bara emot. Ska stanna och träna en stund när jag skjutsar så kanske jag hittar nån pluggnerv som legat i kläm, haha! Kanske ska jag sola lite också så att jag blir pigg... Kanske är det så att jag hittar på tusen saker att göra så att jag inte hinner plugga? Mitt undermedvetna som leder mig på villovägar, den onde som sitter där på axeln och trycker ner den gode? Hm, måste allt ta och analysera detta ;-) Men skämt och sido har jag städat massor, tvättat upp all tvätt, till och med storstädat hönshuset. Jo, nog är det den onde som hittat min svaga punkt, hur får jag tyst på honom då..?!?

I går var andra deltävlingen i mellot, jag är inte imponerad. Brolle och Sanna gick vidare, precis "enligt planen" men min favort var Christian Walz, skön röst men han kändes liiite för osäker. Hon med garnorgien som såg ut som Magica de Hex hade bra röst men jag minns inte låten. Inget bra tecken. Jaja, det är tur det är fler deltävlingar :-) För första gången fick de tre små vara vaken och kolla, men ack vad jag bedrog mig. Efter en halvtimme undrade Frida: "när SKA vi få lägga oss???". Hon fattade inte vitsen med det där alls, så hon knoppade in först och rätt snart gick Alice och Oline också, de tyckte det var dåliga låtar. Vi får väl se hur de vill göra nästa lördag, Oline tycker det är lite småmysigt att vara uppe en stund längre ibland med oss men samtidigt är hon galet kvällstrött. Som sin mor ;-)

Paula och Johan hyrde film åt mig i går, jag såg Eat Pray Love (Lyckan, kärleken och meningen med livet på svenska) med Julia Roberts. Hon är min absoluta kvinnliga favvoskådis, och jag blev inte besviken i går heller. Extra kul är det att svenska Tuva Novotny har en rätt stor biroll i filmen, det är häftigt! Jag läste boken för några veckor sen och som (nästan) alltid så är boken bättre. Men filmen var helt klart sevärd, så har du inte sett den har du dryga två timmars njut framför dig!

Näpp, nu måste jag klä mig och fara så inte syrran och Simon missar tåget - om det nu är i tid. Senaste dagarnas snökaos har tydligen gjort tågåkandet besvärligt. TÄNK att vi får snö på vintern, liksom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0