Söndagsmys :-)

Söndagmorgon och perfekt läge att sitta med en kopp kaffe och fundera lite över veckan som gått ;-)

I går var det ännu en deltävling i melodifestivalen, en deltävling som sällar sig till ännu en i kategorin "vad-är-det-för-skitlåtar-som-valts-ut?". Näe, jag är inte imponerad, de två som var godkända i går var femtiotalsgubbsen Playtone och Idol-Sebastian, så döm om min förvåning när Sebastian åkte. Han kom inte ens med till andra chansen! Däremot gick söta flickfavoriten Erik Saade vidare, det hade nog inte spelat nån roll alls vad han sjungit så hade det gått vägen. Men det som slog mig allra mest under kvällen var hur extremt tondöva många var. Nästan så att DET blev en prestation i sig, för jeeesus vad det gnisslades på tonerna. Riktigt pinsamt, var tvungen att ta fram röda skämskudden...

Inte blev det nåt av den planerade skidåkningen för mig och Oline i går, det var stadiga trettio minus så det var bara att glömma. Nu är det bara hälften så kallt, så kanske kan vi ge oss ut i dag en sväng. Men mina armar har lite ont, jag tog mig i latkragen och for och tränade i stället för åka skidor och det känns i det gamla gäddhänget vill jag lova ;-) Eftersom veckan står för dörren och den ser ut att bli rätt hektisk så får jag passa på när det är helg att hålla i träningen, fördelen är att det är så lite folk där då.

Annars har det varit en sån här skön och avslappnad helg som det bara kan bli när man haft en kurs klart och gjort tentan. Jag är ICKE som folk veckan innan tenta, stressad, nervös och har tankarna på det som måste in i skallen. Och så var tentan inte förräna klockan två på fredan, så hela fredagförmiddag gick åt till att våndas och bläddra i alla anteckningar. Så det var ren lättnad att få sätta sig och skriva, trots att det vid första anblicken blev totalt blankt i huvet och allt jag försökt packa in där bara rann bort som fettet i en teflonpanna, haha! Men efter ett tag lyckades jag fånga några av de bortflytande tankarna och skrev och skrev, men allt kändes ju inte så där tippelitoppen kan jag säga... Jaja, det kändes som om jag sprungit ett maraton när jag kom hem, slut i både kropp och knopp men så lätt att andas - det var ljuvligt att komma hem till god middag och helgglada ungar och gube! Tror nog aldrig jag kommer att vänja mig vid det här eländiga tentaskrivandet, och ve och fasa kommer nästa tenta redan om fyra veckor. Missbruk är nästa område som ska avhandlas, tempot är som sagt högt med långa föreläsningsdagar och mycket litteratur som ska plöjas. Så i dag ska jag helga vilodagen och försöka ladda de berömda batterierna.

Nu ska jag ta och fundera ut vad vi ska äta till frulle, kanske drar vi på det lite till så det blir frunch. Innan dess måste jag nog hjälpa Frida lösa ett litet Mollis-problem: Frida sitter och lägger pussel och Mollis stjäl hela tiden bitarna av henne, den busen! Så jag tror jag går och ger Mollis till Oline, hon brukar få henne lugn. Oline har ett sånt där inneboende lugn som smittar av sig på alla, tänk vilken fin egenskap. Alice sitter och lyssnar på gamla mellolåtar, just nu hör jag Sareks "jag ska följa dig genom eeeld och vaaatten...", tänk vad bra DEN var då! Skulle ha varit med i gårdagens startfält och sopat rent :-). Far i huset har sovmorgon, vi brukar köra varannan på helgerna.

Men först av allt ska jag ta på ett par strumpor, det är kallt om tassarna :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0