Full rulle!

Det är väldigt tidigt och ändå har jag varit vaken en hel timme, redan vid fyra var det omöjligt att sova. Jag är hopplös när jag vet att jag ska med tidiga tåget, så jag kapitulerade rätt snabbt, tog med mig "Flugornas herre", smög ner till soffan och har legat och läst ett tag nu. Rätt mysigt faktiskt, ibland trivs jag i mitt eget sällskap :-)

Dagarna går så fort så jag hinner knappt med, det är tur att det är dagar man gillar (oops, nu börjar jag låta som Mads Mikkelsen i resereklamen, haha!) och dagar jag kan spara i mitt lilla minnesskafferi! Kursen jag går nu, Barn och familj, är verkligen jätteintressant och viktig. Inte alla kurser har känts så verklighetsanknutna, vill jag lova... Det värsta är att ju mer jag lär mig desto mer inser jag vilket otroligt svårt jobb jag valt, att det är JAG som är verktyget - det gäller att underhålla det verktyget och ständigt försöka kliva åt sidan och titta på sig själv och se vad som behöver finslipas och förbättras... Det är tur det är några terminer kvar innan man ska ut i verkligheten säger jag bara :-)

Som tur är har jag verkligen toppenstudiekamrater som man kan lufta sina funderingar med, utan dem hade det blivit svårt att orka med tror jag. Två av dem har varit hemma här och intervjuat småtjejerna, en uppgift vi fick att göra. Ungarna tyckte det var väldigt roligt, jag tror de var ganska lättintervjuade barn - det var snarare svårt för mina studievänner att få en syl i vädret, haha..! Sen stannade de kvar över natten också, så vi hann med lite "vuxentid" på kvällen när det var lugnt i stugan. Det sägs att det är svårt att få sig nya vänner när man är lite äldre (hrm) men jag håller inte med om det. Jag har fått så himla många, fina vänner sen jag blev vuxen och även fast jag inte träffar många av dem så ofta så är det väldigt roligt när vi gör det. Jag måste säga att facebook är en guldgruva, där håller jag kontakten med både gamla och nya vänner. Jag har lite svårt att förstå kritiken mot facebook, för det blir ju vad man gör det till... för mig är det som sagt en ren och skär fröjd :-)

Något annat som känns väldans bra är att jag kommit igång med träningen, vi har en egen liten familjeklubb på Grottan nu: jag, Filip, Rickard, Paula, Becka, Agge och jag tror Johan är på gång också - vi får kalla oss Familjen när vi är där tror jag! Jag mår ju så mycket bättre av att hålla kroppen igång, och det är ju inte en dag för tidigt kan jag lova... Nu gäller det bara att hålla fast i det här, det är det som är kruxet. Det är tur vi är många som kan peppa varandra, jag lär ju inte komma undan!

Nu blir det plötsligt lite svårt att skriva, lilla Mollis älskar att sitta på tangentbordet när jag skriver den busan! Hon är verkligen världens sötaste kattunge, sötast och busigast. Gamle Tiger har fullt sjå att hänga med i hennes tempo men jag tror han tycker det är ganska skoj med lite ungdomlig friskhet i huset :-).

Nej, nu är det dags att packa ihop och bege sig mot tåget och Östersund och ett föreläsningspass, sen blir det hem och fira en sexåring - Alice födelsedag idag! Tråkigt nog blev hon jättesjuk igår eftermiddag, febern steg och hon blev helt matt. De tre små har varit hängiga hela veckan men det tog lite extra fart igår... Kikade till henne när jag klev upp och hon var jättevarm så det får nog bli en lite lugnare födelsedag. Men lite firande med hamburgare som hon beställt, och syskon med sina käraste och momma måste det ändå få bli. Och öppna ett paket eller två ;-)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0