De senaste dagarna...

Sommaren fortsätter och ingen är gladare än jag! Tänk vilken fin sommar vi haft hittills, vad skönt jag haft det. Jag är tacksam. Men. I två veckor har jag kliat mig, överallt utom i ansiktet. I förra veckan var jag iväg till farbror doktorn och fick i alla fall det lugnande beskedet att det inte var någon form av kusar (skräcken är väl skabb, bara ordet ger ju klåda...). Men nåt annat fick jag väl inte veta, förutom att jag fått en remiss på att göra ett arbets-EKG, vad nu DET har med min klåda att göra. De här sista dagarna, eller framför allt nätterna, har varit olidliga och jag sover så oroligt att mitt lakan blivit utnött - det är sant! Längre än till tre har jag i vilket fall inte sovit den senaste veckan, tack och lov att vi har tv4-fakta numer, så att jag kan ligga och lära mig om både mordutredningar och akutsjukdomar. I morse ringde jag vc igen, förklarade att jag blir galen om jag inte får komma och få nån sorts hjälp och hon hörde nog hur desperat jag lät för jag fick en tid i morgon bitti. En annan läkare. Såklart har jag google varit min vän och jag har letat själv vad det kan tänkas vara: allt ifrån nedsatt sköldkörtelfunktion, ms, leversjukdomar, njursjukdomar, fibro. Tydligen är klåda och smärta i princip samma sak, det är ofta nervändarna som är skadade på någe vis när man har en klåda "utan orsak". Ska försöka tjata mig till att få ta ett ryggmärgsprov IGEN, ni som känner mig vet att jag höll på för ett par år sen under lång tid men konstigt nog fick jag aldrig göra något.

Jaja, förutom att ha kliat mig dygnet runt i två veckor har jag såklart gjort lite annat också ;-) klådan stillar sig lite när jag har händerna fulla men jag är ju ack så trött, på gränsen till medvetslös ibland känns det som.

I förrigår bjöd Oline och kusin Miranda på bullbak, här håller de på att pensla sina äppelbullar innan de ska in i ugnen:


Receptet hämtade de ur den här fina boken som Oline fick när hon fyllde sju, massor med goa recept på allt från kakor till matbröd, och med tydliga instruktioner så att barnen själva kan läsa och göra allt:


Nybakad äppelbulle med hallonsaft:


Populärt mellis blev det i alla fall:


I går eftermiddag for vi på Hällan och grillade korv och fiskade. Barnen hittade grodor i mängder, de byggde små hus och små sängar och små båtar och små pooler åt dem:


Här är Miranda med sin lilla grodbebis:


Frida hittade en sten som blev ett slott och hon blev en prinsessa:


Farfar i fiskartagen, tyvärr bidde det inget napp den här gången:


Jag skrev att vi grillade korv. Jag glömde visst att vi grillade på kött och kyckling också, farmor hade med sig halva kylskåpet tror jag, men gott så in i baljan var det, till och med nybakat bröd över elden blev det:


Mat är aldrig så gott som ute i skogen:


Ja, det är lite av vad vi gjort de senaste dagarna, förutom att jag kliat mig ;-). Tre i familjen har som sagt börjat jobba också, de tycker nog att det är lite tungt alla tre. Men snart är det helg igen och de är lediga, hoppas solen stannar kvar till dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0