Flytt på riktigt.

Ja, nu är gossen min och han tös installerade i Sundsvall, tänk att de bor så långt borta nu. Det känns lite konstigt. Jag och Filip har varit med dem idag och burit upp deras grejer (tredje våningen, någon förvånad ;-). Eller JAG har inte burit, jag och Bea packade upp och fixade till så åtminstone köket blev klart. Det är en jättefin lägenhet, köket är så fint, alla golven, stort och ljust är det och en underbar utsikt. Sen ligger det bara några minuter från Birsta köpcenter, inte helt fel. När jag var liten så var jag rätt mycket i Ljustadalen, dit Bea och Rickard flyttat, till och med på samma gata där de bor. Jag hade en kompis som bodde där och jag minns än i dag hur läskigt jag tyckte det var med alla HUS - herregud, jag kom ju från Naggen där det knappt fanns grannar och där stod husen tätt, tätt och såg likadana ut. Men jag lärde mig hitta där till slut och tyckte det var rena rama storstan. Nu hade jag vuxenglasögonen på mig och tyckte det såg ut som ett lagom stort bostadområde, lite pittoreskt med mycket grönt och natur. Jag är helt säker på att de kommer att trivas där, det var ju bara dumt att jag glömde kameran för alla härhemma var så nyfikna på hur det ser ut där. Vi får åka ner till dem när de installerat sig klart, tror vi tar med oss momma också då för hon längtar redan efter dem.

Så nu är vi lite möra, det blir en lugn tv-kväll med högläge för fossingarna. Imorgon ska vi på loppis, barnen ska sälja iväg en massa gamla leksaker, Paula har bakat kakor idag som ska säljas och så har vi tagit en microtusendel från förrådet. Hoppas bara vädret håller sig på mattan så det kommer lite folk, det är hemvändardag i Ånge så kanske kommer man att träffa några gamla vänner!


Kommentarer
Postat av: Frida Sjöqvist

Min mamma är född (och delvis)uppvuxen i Timrå och min morfar bodde i Timrå fram till sin död 2002.



Jag får alltid "hemmakänslor" när vi passerar Sundsvall, på väg upp till Jonas föräldrar i Luleå. <3

2011-07-02 @ 12:28:12
URL: http://fridashimmelrike.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jag visste väl att du var gjort av rejält virke, Frida ;-)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0