Fyra fnissande flickor

Mycket skratt och lite mindre sömn är väl summan av kardemumman sen tältnatten för de fyra, fnissande flickorna. Men de är nöjda och glada ändå idag, det är nog jag som är tröttast av dem och då fick jag ändå sova i min egen säng. Den enda som sov som den lilla gosegris hon är, var såklart Frida. När klockan var halvelva fick jag så lov att väcka henne för då var det snart dags för simskola. "Meeen mamma, jag är så trött, kom å lägg dig du också istället" suckar hon då. Sova i tält var precis hennes grej :-). De övriga tre kommer att få göra kväll extra tidigt ikväll, de börjar redan bli trötta... Fast nu ligger de i poolen och plaskar, de får visst aldrig nog av bad de här ungarna. Innan poolen var det som sagt simskola, idag var det ite många barn där. Lite mulet och så regn i morse skrämde iväg de flesta. Utom oss då, och ett par barn till. Frida är den enda av mina som inte kan simma ännu, och inte gör hon sig nån brådska heller. Nu har hon börjat förhanlda med simfröken: "om du snurrar mig ska jag göra riktiga bentag!". Sicken unge hon är, hon kommer säkert att bli politiker, haha!

Inatt när töserna hade kissetajm vid tre kunde jag inte somna om, utan läste ut boken jag började på igår: Veronica bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho. Mycket bra.



Den har visst filmatiserats också, har inte sett den och tror inte jag ska göra det heller. Blir ofta så besviken av böcker som blir film, senast var Lyckan, kärleken och meningen med livet, boken var jättebra men filmen inte alls TROTS att Julia Roberts hade huvudrollen och hon är min favvoskådis. Tror inte jag kan komma på en enda gång då filmen varit bättre än boken...

Som tur är har jag några fler böcker på lager, det är ljuuuvligt att läsa det man VILL läsa och inte det man måste! Underbara, underbara sommarlov :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0