Hemvändardag

Idag har fått använda mig av min nästan bortglömda försäljarbakgrund då vi haft loppis på Ånge camping där det är hemvändardag. Det var riktigt kul, jag kan sakna mitt gamla konsumjobb ibland, det var roligt med alla goa kunder och jag jobbade där i tio år. Vi sålde en massa leksaker, lite smått annat som lampor, köksgrejer, böcker och ett par grästrimrar. Vi var billig på grejerna vilket gjorde att vi fick sälja mycket, och tjejerna tyckte det var jättekul. Både Oline, Alice, Frida och kussen Miranda var hårt engagerade och jobbade hårt.



Det var perfekt väder för loppis, mulet med jättevarmt. Mycket folk, en härlig dag med andra ord!

Och ikväll ska jag visst ut sägs det. Min kära svägerska är nästan lika tjurig som mig, så hon har lyckats övertala mig att hänga med på lite tälthäng på campingen, lyssna på lite livemusic och kanske träffa på några gamla vänner? Ja, det är ungefär en halv livstid sen jag var ut så det kanske är på tiden. Men liiite gruvsamt känns det allt, det är tusan vad bekväm man blir med åren.

Nej, nu är maten strax klar. Vad det blir? Ja, ingen blir väl förvånad när jag skriver grillat, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0