Just another day in paradise.

Ännu en svettig natt bakom mig, det är nackdelen med sommarvärmen. Sover så oroligt och vaknar alldeles för många gånger för att känna mig utsövd när det är morgon, men jag brukar ta igen det på eftermiddan och så får det bli idag också tror jag. Huvudsaken är att kidsen sover gott och det gör de. Utom Becka då, men är man 18 år så kan det nog vara lite oroligt på nätterna oavsett värme eller inte ;-)

För de små har de senaste dagarna varit fyllda av bad, bad och lite mera bad. Har de inte badat på simskolan så har de badat hemma i poolen. Den poolen har då varit värd varje krona den kostade om vi räknar ut badtiden i den. Inte för att den är så snygg precis men som sagt, den har fyllt sin funktion till max!

Här är badtjejerna i strax innan läggning igår:


Alice hjälper Miranda att stå på händer:


Jag vet inte hur resten av Sverige ser ut vädermässigt idag, men här verkar solen skina ännu en dag. Det är lite soldisigt just nu men varmt, vindstilla och väldigt skönt. Ska gå och släppa ut hönsen strax, de går ute och pickar mask hela långa dagarna, sandbadar och verkar njuta av dagarna de med. Cera sover mest när det är varmt, vi har gått prommis tidigt på morgonen innan det blir supersoligt. Sen har hon sin piggelintid på kvällen, då är det tur vi har en stor äng hon kan rasa av sig på den lilla busan! Får hon för lite att göra samlar hon ihop små skatter som hon försöker gömma på "fina" ställen, igår hade hon tagit Alice cyklop och grävt ner så bara huvudbandet syntes. En nalle försökte hon gräva ner i soffan men lyckades inte så bra :-).

Mollis hittade en lite speciell viloplats, på tältet. Där kommer åtminstone inte Cera åt henne:



Lite simskola, lite vila, lite läsa bok (har börjat på en ny som heter Det mina döttrar bör veta och handlar om en död mammas brev till sina fyra döttrar). Helt okej sätt att leva. Helt okej :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0