Liten tripp

Det blir lite dåligt med bloggande när man som jag reser bort utan dator, men nu är jag i hemmets lugna (hrm...) vrå igen efter några dagar i Junsele med svärisarna och svägerskan och alla ungar. Två stugor ockuperade vi, jättemysiga - kan varmt rekommenderas. Vi hann med allt som skulle hinnas med: djurparksbesök, poolbadande, minigolf, bowling, grillning, shopping. En redig semester med andra ord, inte ett uns vila :-)

Här bodde vi:


Och nedanför oss bodde svärisarna och svägerskan och hennes kids, lagom springa-emellan-avstånd för barnen:


Alice och Miranda vid/i poolen:


Mona agerade flythjälp åt de två minsta, liiite kallt var det nog...


Oline vid ett av de få tillfällen hon hade huvudet ovanför vattenytan:


"Såhär gör en fotomodell":


Det fanns väldigt speciella solsängar där:


Värmen tog hårt på barnen, som synes. Eller var det kanske hungern..?


Som tur var hade kocken laddat upp rejält med käk (som vanligt ;-)


Som alla förstår frammanade det här namnet många låga skämt och planer - jag och Mona hade tänkt posera lite vackert vid skylten efter att ha täckt över "byn" men åldern tog ut sin rätt, haha, och det fick stanna på planeringsstadiet som tur var!


Framme vid Kåtabyn, en by fylld av kåtor helt enkelt och inget annat:


Såna här, man kunde övernatta i en sån om man nu hade lust med det:


Lite blåbärsplockning hanns med också:


Inne på djurparken och ett fint släktfoto:


Griseknoen:


Superhäftiga och jättetama jakar, otroligt imponerande i sin storlek och all päls:


En sur kamel som inte hade lika häftig pälsväxt precis...


Junsele djurparks paraddjur: vita tigrar. Här är vuxenmodellen:


och här är barnmodellen:


Det här var roligast på hela djurparken enligt Frida:


Kurt och Rönne, mina fina svärisar:


Jag, Alice, Oline och Frida fick åka pariserhjulet. Många varv. Väldigt många varv. Men det var fin utsikt...


Det var högt:


Oline lite less på sjuttifjärde varvet...


Kaffekopparna var kanske inte världsroliga de heller ;-)


Men TÄNK, jag vann den här bamsingen på ett lotteri! Jag som aldrig vinner nåt! Nu är det ändring på det :-)


Efter den vinsten gick vi nöjda hem till stugorna, och kände oss lite glada över att inte behöva tränga in oss i en sån här (trätält heter de visst, och man kan förstår varför):


Alice delar ut lite av chokladvinsten till syskon och kussar:


Jag och Mona i stilstudie - varning för starka bilder..:






Nej, nu får vi skärpa oss:


Klart han ser fundersam ut med det sällskapet ;-)


Barnen hade också väldigt kul:


Och titta vilken fin fullmåne vi fick sista natten.


Ja, sen bidde det inga mer bilder för minnet blev fullt. Så jag har besparat er rätt många knasiga kort, kan jag lova. Lite shopping blev det alltså på hemvägen i Birsta, sen for hela konkarongen hem till Bea och Rickard och fikade. De har fått det SÅ fint i lägenheten, jisses vad de har hunnit greja mycket på så kort tid. Men när vi for hem därifrån så grät både Oline och Frida i bilen och tyckte det var onödigt att de skulle bo så långt borta från oss. De saknar storebrorsan och Bea mycket, det värmer ett mammahjärta... Sen ses vi ju till helgen, för då är det de som kommer till oss!

Som sagt, det är härligt med en liten semstertripp och det bästa är nästan att få komma hem och sova i sin egen säng. Nu låter jag som hundra år, men jag tror faktiskt ungarna också tycker det. Nu laddar vi för att solen ska komma tillbaka igen, och ser fram emot sommarens sista halva. Hemma :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0