... 2011-04-13

2011-04-13

Det kan verka helt perfekt: solen strålar, fåglarna kvittrar näst intill hysteriskt, Mollis har fångat sin allra första råtta och är stolt med svansen yvig och bär den högt, högt. Barnen leker sig trötta ute, det som gömts under snön börjar spira och gro, svanarna flyger lågt över Ljungan och är vårförälskade och sjunger ut sin glädje. Nätterna blir kortare och kortare. Kurserna på skolan klaras av en efter en och jag kan packa undan kursbok efter kursbok, sommaren närmar sig och med den en tre månaders ledighet, alla är friska och äldstingen fyller tjugo om några dagar.

Men. I morgon ska jag på lilla Nikes begravning. Det överskuggar allt just nu, tänk att en familj ska behöva begrava sitt lilla barn. Så när jag går omkring här med allt det här fina, alla dessa glada vårbarn i alla åldrar omkring mig så går tankarna hela tiden till Jannika  och hennes fina familj och hur hon och de har det nu. Varför måste livet fara så hårt fram ibland? Varför, varför måste små barn dö?

:-(

Kommentarer till inlägget:

2011-04-13 17:55:42 - Kristina, [email protected]

<3 tänker på er i morgon, du är en sann vän.

2011-04-13 18:42:30 - Stilla

Hälsa Jannika så mycket! Även jag tänker på dem så gott som dagligen...
kram!

2011-04-13 20:12:33 - Lua, [email protected], www.lua-filosoferar.blogspot.com

Jag är med dig och Jannika i tanken i morgon. Det måste vara det absolut sorgligaste och svåraste som finns. Att ta avsked av ett barn. Omöjligt. All min kärlek och värme och styrka till dig, fina, fina Mia.

2011-04-13 21:36:54 - Nancy

Känner mig helt skräckslagen bara av tanken på vad morgondagen innebär. Det är så sorgligt så det inte finns ord. Gråter. Mia, kanske att du kan krama Jannika från mig? Det räcker så fint om du gör det tyst i tanken ifall det inte blir tillfälle att säga högt. Kram till dig också inför dagen som kommer.

2011-04-13 23:39:47

Kristina, Stilla, Lua och Nancy.

Det blir svårt att sova i natt. Jag undrar hur Jannika har det...

Era ord värmer fint i hjärtat. Jag kan inte tänka mig hur det blir i morgon. Det är en helt omöjlig tanke.

Nancy, jag lovar att ha dig med mig. Jag har många av mina vänner med mig i morgon. Det känns fint.

Kram!

2011-04-14 08:32:40

Jag är också där i tanken! Självklart. Jag önskar av hela mitt hjärta att Jannikas familj kan hitta ro och tröst - så småningom.

/Päivi

2011-04-14 10:06:01 - Fjällmor, [email protected], vidvedspisen.wordpress.com

Jag saknar ord
Tanken går inte att tänka

Ändå är Jannika och hennes familj där
i det obeskrivliga

Sänder all styrka och kärlek

Varmaste kramen

2011-04-14 18:12:22

<3 Päivi och Fjällan <3

2011-04-15 11:38:15 - Frida Sjöqvist, fridashimmelrike.blogspot.com

Starkt gjort Mia! Men du är ju en klippa har jag förstått!

2011-04-15 19:38:57 - Anki

Alla mina tankar är hos Jannika. Det finns inga ord. Det finns inga val. Det går inte att förstå. All värme från mej genom dej till familjen.

2011-04-16 21:34:10

Tack för de senaste fina hälsningarna Frida och Anki, jag har inte sett dem förrän nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0