Brillor eller trötthet? 2011-05-13

2011-05-13

Gäspeligäsp!

Jag läser och läser men kommer inte så långt, eftersom jag envisas med att somna hela tiden. Nu börjar jag inse att det kanske inte beror på att jag är helt utmattad utan att det kanske faktiskt är så att jag börjar se dåligt... Denna ÅLDER, måste det bli så tydligt att man passerat det magiska fyrtio? Jag tror jag ligger och anstränger mig utan att tänka på det så på måndag blir det att traska till optikern och kolla synen. Blä, jag som alltid sett magiskt bra, typ som en falk. Nästa steg är väl gråa hår då. Eller varför inte klimakteriet. Så mycket jag har att se fram emot, liksom. En ny vääärld. Men alternativet går ju inte heller. Det är bara att tugga i sig.

Så, nu har jag kräkt ur mig lite åldersdepp, det får räcka med neggovibbar so far. I morgon kommer äntligen lilla Cera hem till oss, så nu har jag att se fram emot: tidiga morgnar, kissiga golv, sönderbitna skor, söndergrävda rabatter :-) men det uppvägs mot hårlös valpismage, colliemys, blöt nosgos, kärlek :-). Tänk, en ny familjemedlem som ska bli en av oss i förhoppningsvis många år, som ska få se barnen växa upp och några av dem hinna flytta hemifrån. Som ska få busa med katterna och jaga hönsen, som ska få hänga med på promenader och bilresor, som ska lära sig en massa nyttigheter och ännu fler bus - jo, jag längtar verkligen! Vi ger oss i väg tidigt i morrn bitti så vi kommer hem tidigt, men det är bara jag och Filip som sticker för bilåkande är inte det roligaste ungarna vet. Momma kommer hit och väntar med kidsen på oss, så vi har en fin välkomstkommité när vi kommer hem.

Och i morgon är det mellofinal i Tyskland, Eric Saade kom med från kvalet igår efter en nervpirrande omröstning där han ropades upp som sista namn och land. Jag har väl alltid tyckt att han varit duktig och jag förstår att hans utseende är ett stort plus, men efter Nikes begravning då han sjöng Masquerade speciellt för Nike har han en speciell plats i mitt hjärta - en fin, varm och sympatisk kille som verkligen förtjänar framgång. Så det blir till att hålla tummarna för honom och Sverige i morgonkväll, och av det jag har sett av de andra bidragen tycker jag nog vi har en redigt fair chans!

Nu ska jag försöka läsa igen, håller på med en bok som heter Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari, en bok om fördomar, invandrare, kulturkrockar. Den ingår i den här kursen men är verkligen läsvärd för alla och ett boktips till sommarläsningen från mig! Perfekt läsväder med regnet hällandes och barnen har lite tidigt fredagsmys med glass och Shrek. Bara att försöka hålla sig vaken dårå ;-)

Kommentarer till inlägget:

2011-05-13 14:03:40 - åsa , [email protected], sjuktbittermorsa.blogspot.com

ska skriva upp boken på att göra i sommar- tillsammans med städa och vara sjuk.

2011-05-13 15:51:23 - Stilla

Skippa krisen, livet blir bara bättre efter 40.

2011-05-13 18:49:53 - Mia

Jag tror du kommer att gilla boken Åsa, om du hinner mellan all städning och sjukning.

Stilla - skönt att höra. Jag har hört att kvinnans pik ligger på 43 år. Efter det vet jag inte ...

2011-05-14 16:36:24 - Maria, namia.blogg.se

Jag kan trösta dig med att glasögon har jag haft i snart 30 år (dock inte åldersrelaterad då) och gråa hår i säkert 5 år... så välkommen in i gänget.
KRAM

2011-05-14 21:05:51 - Mia

Åh, jag är inte ensam.

Ska försöka komma mig iväg på måndag. Promise!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0