Dubbla känslor. 2011-06-09

2011-06-09

Ja, så blev det då äntligen sommarlov för Oline också. Så fint det var, Haverö kyrka är verkligen vacker och alla barn var så sommarfina, solen sken (tack!), sångerna framkallade tårar såklart och smaskiga tårton i överflöd fanns det efteråt till alla lyckliga ungar.

 

Utanför kyrkan




Alice

Oline

 

och Frida

 

"Den blomstertid..."

 

Liiite jobbigt blev det att sitta stilla så länge...

Ja, som ni ser blev det en fin början på sommarlovet och hemma blev det bad i både sjön och poolen för att fira. Sen pizzamiddag och nu en film som kvällssaga. Men mitt i all denna sommarglädje och njutning finns ett stråk av sorg. Jag tänker så mycket på lilla Nike som inte fick fira skolavslutning. Som inte fick sparka av sig skorna och springa barfota i gröngräset, som inte fick äta gräddtårta och sjunga Den blomstertid. Jag tänker på hennes familj som firar sommalov med Nikes fina syskon men som inte får ha henne hos sig mer. Det är helt enkelt för djävligt. Förlåt att jag svär, men det är det känns nödvändigt ibland. Livet kan vara så väldigt fint och så väldigt svårt på samma gång :-(

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0