Hemmakontor... 2011-04-11

2011-04-11

Alice är en verklig liten pysseltjej. Igår hade hon lite tråkigt och då vaknade kreativiteten - lite leda är det bästa som finns ibland ;-). På väggen mellan köket och matrummet skapade hon sig sitt eget lilla kontor! På väggen hamnade viktiga papper, ett foto av henne själv, en miniräknare (måste man ju ha!), en tepjrulle och lite annat smått och gott.

Sen satt hon där och pratade och grejade och berättade att hon skulle skriva en saga. En saga om Pipi, Popo och Rosmarin. Efter en stund kom hon och visade mig lappen med namnen som hon skrivit. Inte visste väl jag att hon kunde skriva! Hon har lärt sig själv och fråga mig inte hur det gått till :-). Jag blev ståendes som en fågelholk och frågade henne hur hon kunde få ihop bokstäverna så fint till ord. "Jamen mamma, det DÄR är väl inget svårt, man HÖR ju precis hur det ska vara!"

Sicken unge!

Här är fina kontoret, var tvungen att föreviga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0