I köket, 2011-04-09

2011-04-09

Sitter i mitt kära kök och njuter av att sitta just här :-). Filip och Becka kockar - idag blir det visst grillade revbensspjäll med coleslaw, sallad, tzatziki och vitlökssås och så en blåbärspaj à la LCHF till efterrätt. Sämre kan det bli! Alice har stått för potatisskalningen, Frida har målat naglarna och Oline ordnar musiken åt oss. Och jag får sitta mitt i det här och blogg. Njutbart!



Men jag har inte suttit här hela dan. Jag vill härmed utfärda en vädervarning: eftersom jag tvättat och hängt undan alla vinterkläder kommer det per se att bli snöoväder inom de närmaste dagarna. Det faller under lagen om alltings djävlighet, lika säkert som att det börjar regna när man hänger ut tvätten, att det blir frost när man planterat sommarblommorna och så vidare och så vidare... Men jag är inte den som faller till föga och tar fram vinterkläderna igen, nu får de hänga därinne i skrubben och vänta till oktober-november nån gång innan de får luft igen! Inspirerad och något kaxig gentemot ovanstående lag gick jag ut och röjde bort lite vinter där med. Tänk, jag tycker våren är en ganska ful årstid, förlåt om jag svär i kyrkan. Men allt är brunt, lerigt, stökigt, lortigt. Jag vill bara att all snö ska försvinna så att jag får kratta och göra fint, vänta in sommaren och att det ska SLUTA BLÅSA! För att skydda mig mot blåsten tog jag mig an pullorna, så nu har de fått det vårstädat de med (oops, ännu ett sätt att locka fram vintern...). Småtjejerna och jag hjälptes åt därute, det är tur jag har så fin hjälp :-)

Men nu vankas som sagt en god lördagsmiddag, sen blir det nog en film i kväll. Tänkte se "Såsom i himmelen", hoppas den är sevärd. Och jag tänker inte somna. Tror jag...

Nu ska jag ta och hjälpa till lite jag med, duka lite fint kanske? Och så ska vi tända ett ljus för lilla Nike och skänka familjen en tanke från oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0