Lördag hela veckan! 2011-06-20

2011-06-20

Vilken morgon som bjuds! Inte någon enorm värme, men solen skiner, småfåglarna kvittrar, gammelkatten ligger på bron och fångar solstrålar och jag får en kopp kaffe helt solokvist - sämre start på dagen kan man få!

Fick ett bra avslut på helgen igår också, då jag, momma och Bea for på bilbingo och jag fick tuta inte mindre än TVÅ gånger :-) jag vann en tusing och momma en femhundring men eftersom vi bestämt oss för att dela eventuell vinst så blev det en femhundring till oss var. Jag kan inte minnas när jag vann på en bilbingo sist, det var verkligen jättekul att få vifta med brickan utanför fönstret för en gångs skull.

Bea i baksätet, lite gotta och dricka hör till en lyckad bingokväll! Synd bara att inte hon fick nån bingo, det får bli nästa gång :-)

 

Annars har jag ju lördag hela veckan numera, och det ställer till det lite i lilla hjärnan. Igår gick jag, Frida och Cera långprommis runt dammarna, en underbart vacker runda på en dryga halvmil. Mitt i skogen hittade vi en "rest" från när Fridas dagis varit där förra veckan, nån sorts tofs som satt på en gren. Vi plockade ner den och bestämde att vi skulle lämna in den på dagis när vi gick förbi. Men när vi kom förbi dagis var ingen ute. Konstigt tänkte jag. Men hallå, det var ju söndag! Kom jag på jag också då, senare på eftermiddan. Sådär är det hela tiden, jag bara såsar omkring och vet inte alls vilken dag det är. Som tur är har jag facebook där folk suckar lite uppgivet nu på morgonen över att det är måndag. Så då vet jag det, liksom ;-)

I lördags var vi till Bjuråker på dop, min bror Benkas äldsta dotter Anna och hennes sambo Jens döpte andra sonen Linus. Ett jättefint dop, han var så himla cool killen hela tiden. Snart ett år är han, jag har ju döpt mina när de varit runt tre månader så de har inte varit så himla med på noterna som lille Linus var. Efter kyrkan åkte vi hem till Benka och Carina och deras nyköpta prästgård - där fanns det plats vill jag lova! De insåg, vilket jag också håller på att göra, att det inte alls blir så att man behöver mindre utrymme när barnen flyttar ut. Tvärtom. Familjen växer ju konstant, vi kommer att behöva ett mindre slott när alla barn bildar familj. Eller så får vi bygga större stugby härute ;-).

Lördagens huvudperson: Linus Erik Jens

 

Hela fina familjen: pappa Jens, mamma Anna, storebror Elias och lille Linus

 

Våt i håret och jättenöjd!

 

Gammelfarmor (mamma) och Linus beundrar utsikten hos morfar (brorsan)

 

En prästgård är ett utmärkt ställe att hålla dopfika

 

Tur Linus hade både mamma och storebror till hjälp med alla paket!

 

Ja, det var vår helg det i korta drag. Nu kommer två sömnrufsiga tjejer ner och Alice är störthungrig direkt när hon vaknar så nu måste vi trolla fram lite frulle. Sen blir det utflykt tror jag, det verkar bli en fin dag för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0