Normalt. 2011-06-22

2011-06-22

Det är ganska okej med varannan-dags-sommar: ute ena dagen, inne nästa osv... balans kallas det kanske! Iförrigår var vi ute nästan hela dagen, det var ju inte precis tropikerna men helt okej och "normalt" svenskt sommaväder, igår var det också "normalt" svenskt sommarväder men i varianten blåst, regn, kallt. Då får man tid till kontemplation; städa lite, titta på tv lite, läsa mycket. Håller på med Morgan Larssons bok Radhusdisco och den är helt okej. Skönt befriad från våld och umbäranden, en bok om att vara född 1970 (yeah, fin årgång!), gå i småskola i slutet på 70-talet och vara tonåring på det ljuva, neoniga 80-talet. Med en "normal" uppväxt, "normala" föräldrar och många, många aha-jag-minns-sekvenser :-) Perfa sommarläsning, enligt mig.

Men utedagarna är bra härliga de också, jag gillar när det inte är FÖR varmt, man orkar promenera och aktivera sig en aning och inte bara ligga och flämta i skuggan...

I förrigår tog jag med mig momma, svärmor och kidsen och så gick vi till Lindön där vi picnicade, en sån härlig prommis vi fick. Här är lite bilder från dagen:

 

Och idag har vi också haft en fin, lagom varm sommardag. Barna har lekt affär ute på bron mest hela dagen, förutom Paula och Oline som tog en långprommis med Cera runt dammarna. Becka for till stan en sväng, tror hon har lite resfeber inför Peace and Love som går av stapeln nästa vecka i Borlänge. Tänk - festivalsommar och vara 18 år... jag får bara inte tänka för mycket, för då kommer jag att minnas för väl hur min artonårssommar var. Hrm.

Efter affärsleken ville tjejerna har picnic på ängen, såklart måste de få ha det. Det är så lite de begär <3

 

Här är vår jättekanin Lillan (!) Svartnos i sin härliga sommarbur

 

Cera på ängen, hon växer så det knakar!

 

Cera vill också ha. Vi löste det med lite kurragömmalek där barna fick gömma sig och så fick Cera lite kaka när hon hittade igen dem!

 

Till middag bidde det hamburgare för barnen, men kocken gömde sig. Men kocken är en väldigt glad kock trots att han gömmer sig, för idag börjar hans semester! Tänk, vi ska vara lediga i fyra härliga veckor tillsammans. Det behöver vi!

 

Frida, som idag berättade att hon ÄNTLIGEN slutat äta snorkusar. Numera ger hon dem till fåglarna istället :-)

Oline med kusse Miranda

 

Mollis, vår fina katt-tjej, numera icke-befruktingsbar. Hon är överlycklig att slippa kragen och få vara ute och jaga igen.

 

Sommarfötter och systerbus

 

Hur snygg får man bli? Hur snygg som helst!

 

Och nu hojtar semesterfirande darlingen att grillade kycklingen är klar, till den blir det grillad ost och beasås. Kanske ett glas rött eller två. Sämre kan man ha det. Det är en ljuvlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0