Plugg och firande. 2011-05-29

2011-05-29

Jaha, då har jag avverkat en vecka med mycket plugg, muntliga redovisningar, sol, regn, födelsedagsfirande (mitt :-) och så morsdag i dag då. Jag har haft två av mina pluggakompisar här i veckan, vi var så smarta att vi kombinerade vårt grupparbete med umgänge. De kom på onsdag och vi åkte upp på skolan på fredagmorgon för att göra första av fyra bokredovisningarna. Det är ett toppensätt att plugga på, effektivt för att inte tala om übertrevlig! Alla barnen var uthysta under de här dagarna, både för vår och deras skull. De små hann både med farmor och mormor, de två stora tjejerna var hos kompis respektive pojkvän. Så alla var nöjda. Onsdagkväll blev det grillning under ledning av grillmästare Filip, och till det "lite" rödvin. Gott! På torsdagen bestämde vi oss för att lyxa till det och hämta mat, thai (åh, vad gott det var!) men på väg hem från Ånge fick jag migrän. HUR kul var det då? Inte alls, kan jag lova. Så det blev hem och ta eeze-piller och gå och lägga sig och sova i tre timmar. Det var tur jag hade skrivit färdigt min del innan mister migrän slog till...

Såhär nice såg köksbordet ut när vi kom på att vi skulle äta pasta carbonara klockan tio på torsdagkväll :-):

Presentationen gick väl sådär, jag tycker verkligen icke om att prata inför folk på det där viset. Men jag är ändå glad att jag måste, för då måste jag ;-) sen så har jag lärt mig att göra powerpoint-presentationer också, inte en dag för tidigt. Men nu kan jag! Idag har jag suttit och jobbat på den sista redovisningen som blir på onsdag, så till veckan blir det tufft tempo. HAr bestämt mig för att stanna i Östersund både måndag och tisdag natt så jag slipper stressa ihjäl mig. Känner att migränen har lite för lätt att komma, så jag törs inte riskera det.

Ja, så fyllde jag då 41 år igår. Nej, jag kan inte förstå det. Det låter ju för fasiken urgammalt. Fast jag har läst att kvinnans bästa ålder är 43 så jag har det kvar. Om det nu inte är en skröna. Jaja, det är inte nåt jag kan göra så mycket år, nu är jag i det stadiet att jag kallar mina jämnåriga kompisar för "tjejer" och tycker att "ålder är ju bara en siffra". Så ni förstår ju...

Fick iallafall jättefina presenter av min kära familj: Filip hade köpt inte mindre än TVÅ solstolar, såna här underhållsfria utan dynor (kan behövas när man har teflonhjärna...), en bok och en flaska fint rödvin. Här ligger Frida i en av solstolarna och vägrar flytta på sig, men jag ser fram emot många soliga dagar i de där :-)

Storbarna och Bea hade köpt jättefina vita bokstäver som man sätter på väggen: LYCKA står det och de ska få vara över kortet på alla mina barn. Kan inte passa bättre än där! Sen fick jag en ljushållare med två blockljus också, så jättefin. De vet vad en mor vill ha :-). Eftersom morsdag kom dagen efter, idag, så firade vi jättemycket igår och slog ihop båda dagarna. Smart va? Men jag blev inte utan firande ändå idag, sovmorgon, fina kort som de små har gjort och tårta är precis vad mors dag är för mig.

Tyvärr håller traditionen i sig vad gäller vädret och min födelsedag. Det har regnat som aldrig förr, det blåser och är inget kul alls ute. Fördelen med DET är att det är fullt legitimt att hålla sig inne och kura. Och plugga.

Med valpen går det jättejättebra. Det känns som om Cera bott här länge. Dagens Cerakort kommer här, gott att gnaga på pinne när det kliar i valptänderna:

Nej, nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe. Har det slutat regna kanske man pallrar sig ut en sväng. En får la se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0