Raska flickor får vila en stund... 2011-06-17

2011-06-17

Tycker jag förtjänar en stunds vila.

Har planterat om alla blommor. Putsat alla fönster, till och med på bilarna (!), klippt gräset. Nu har jag lite ont i ryggen, kanske var det bara latmasken som skulle ut ;-)

Lagom till helgen kommer så regntunga moln. För mig som har lördag hela veckan spelar det ju inte så stor roll vilken dag regnet annonserar sin ankomst, men för de som ännu jobbar är det ju liksom typiskt.

Snart ska jag fixa middag, efter vilan. Pasta carbonara har Paula bestämt, så då får man stå där och dregla - det är inte mycket jag saknar som lchf:are, men just DET är ju smaskigt. Ska be darlingen laga till nåt gott till oss när han kommer hem från eftermiddagsskiftet ikväll.

Surkatten har fått tillfälligt boende hos momma, vi insåg att det skulle bli för bökigt att försöka hålla henne inne här där dörrarna alltid står öppna och en busig valp skulle kunna göra illa lilla kissemagen. Så nu har momma en liten hårig jänta att pyssla om :-)

Nej, vila var det. En stund. Gäsp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0