Regn hos mig... 2011-06-13

2011-06-13

Ja, detta ständiga väderbekymmer... sista jag skrev var det tropisk värme och nu har syndafloden kommit. Senast det regnade såhär var väl år 2000 när vi flyttade hit och det var översvämingar så hus rasade ner i floder och älvar. Jag vaknade inatt av att det dånade av både regn och åska - mysigt är det ju när man får ligga ihopkurad i sängen och lyssna men nu, tolv timmar senare och samma frenetiska regnande, är det inte lika mysigt. Men, vad göra? Hur jag än gnäller eller har mig så går inte vädret att göra något åt. Raggsockorna har åkt på, steken ligger och puttrar i grytan, tumlaren får torka tvätten, barna regnbråkar på övervåningen (dags för en film snart tror jag...) och jag kollar på lite Oprah, surfar och boggar - inte så tokigt ändå :-)

I lördags, för övrigt årets hittills varmaste dag, for jag och Filip till stan och köpte lite grejer till Beckas stuga; en garderob, byrå, lite jox. Det var så roligt att få överraska henne med det, men det var inte så roligt att åka i trettio plus-värme i en bil utan fungerande ac... Taskig tajming, kan man lugnt säga. Otroligt nog var det massor med folk i Birsta, det var inte bara vi som var galna och shoppade i sommarhettan.

Igår var vi hembjudna till Johans föräldrar på studentfika, det var så roligt att få träffas. Jag och Susanne hade lite att ta igen sen vi sågs sist för sisådär 25 år sen. Det är inte klokt vad åren rusar. Nu har vi alltså två barn som hittat kärleken i varandra. Häftigt! Sen hade hon bakat galet mycket gott till kaffet, så LCHF fick glömmas för ett tag...

Nu har precis kusin Miranda från Gävle kommit, så nu måste jag gå och hälsa på henne. Jag hör hur de diskuterar om de ska bada i poolen, så jag måste nog stoppa dem tror jag. Inte badvänligt ute idag...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0