Snart så! 2011-05-09

2011-05-09

Jag nosar på sommaren. Det bådar gott. Som jag längtar...

Helgen har varit en riktig försmak på vad som är på väg: lediga dagar, sol, grillat, vila, barfotabarn, bok-i-hammocken och så viiidare..! Det enda vi inte haft i helgen som kommer att göra stor skillnad för oss i sommar är lilla valpisen, men hon kommer förhoppningsvis på lördag. Jisses, vad kul det ska bli, vi längtar allihopa - det märks att vi har varit hundlösa lite för länge, men det har nog varit bra det med på ett sätt. Nu vet vi att vi verkligen är redo igen och att vi aldrig kommer att frångå collie något mer.

Min envetna förkylning håller äntligen på att släppa, tänk att jag alltid ska bli så utdraget sjuk. Vore mycket bättre att få lite feber och ligga ett par dagar och så frisk sen, men jag ska gå och snora och hosta veckovis. Trökigt, både för mig och omgivningen ;-). Det är tur det är lugnt tempo på skolan just nu, det är föreläsningar och jag känner inget behov av att gå på dem utan läser hemma och väntar till det är dags för gruppparbeten och redovisning. Lite pirrigt, vi ska redovisa fem olika arbeten muntligt men overheader och hela baletten och det är nog det värsta jag gör. Jag vill skriva jag, men okej, jag förstår att det är bra att träna på det här också. Så jag laddar batterierna till det är dags!

Det ser ut att bli en underbar dag. Jag går alltid ut på bron det första jag gör när jag vaknar och solen värmer redan, ängen är full med trastar som lägger huvudet på sned och lyssnar efter maskar och annat gott, kaninen kröp precis ur sin fina jordhåla och gäspade stort medan Mollis smög till henne för att smygkika (Mollis är lite rädd för stora Lillan, hon vet nog inte riktigt VAD det är för djur). Ljungan ligger helt spegelblank och det luktar så gott, så fräscht och nytt. Och snart, mina vänner, är sommaren här. Som jag har längtat!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0