Student och tropikerna 2011-06-10

2011-06-10

25, 2 grader i skuggan och klockan är sju på kvällen. Det gillar jag verkligen jättemycket. När jag och Alice var i stallet för att hämta kaninmat frågade hon vad stora bunken med salt var för nåt, och jag förklarade att det var just salt då. Sånt vi har på vintern att ta bort snö med. Bara att säga vinter var jobbigt... den här sommaren har varit efterlängtad så länge, så länge och att den börjar med tropisk värme känns ju nästan magiskt bra!

Idag har det varit extra  somrigt då studenterna gick ut på trappan. Vi var där, Paulas fina Johan stod där idag med vita mössan på huvudet och sjöng "sjungom studenternas lyckliga daaar" och jag blev tårögd. Om jag finge gå tillbaka till mig själv när jag stod där för 22 år sen, berusad av livet (och lite vin dåra...), brunbränd och lycklig skulle jag ha bett mig själv att skratta lite mer, njuta lite mer, ta vara på livet lite bättre och slutat oroa mig för petitesser som vikt och utseende så himla mycket!

Men idag var det Johan och hans kompisar som stod där, lyckliga och lite berusade ;-)

Nästa år är det Anna och Beckas tur, i år väntade de på sina kompisar!

 

Paula med svärmor, min fina gamla klasskompis Susanne. Tänk vad världen är liten, vi har inte setts på över tjugo år och nu har vi barn som är ihop!

 

Johans syskon väntar Alexandra och Emil

 

Så glada, så fina!

 

Många buketter blev det...

 

 

Många spännande ekipage...

 

Oj, vad varmt det var! Lite vira blåtira i bilen efter att ha stått ute i gassande sol i över en timme...



Men nu är vi iallafall hemma och tjejerna har poolbadat mest hela dan. Oline är på avslutningsdisco just nu och Rickard och Bea har precis kommit. Rickard har jobbat sin första vecka i Sundsvall på nya jobbet och trivs jättebra. Boxas har han gjort också. Men nu håller han och Alice på att prata om livet litegrann. Sådär som storebrorson ska göra med sina småsyrror ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0