Sur Mollis 2011-06-15

2011-06-15

Just nu har jag en katt som är lite sur på mig. Ingen mat sen igår kväll, instoppad i en bur i morse, iväg på första bilturen och så nedsövd och opererad - fråntagen sina reproduceringsorgan! Klart hon är sur, och inte får hon gå och klättra som hon vill. Veterinären sa att hon skulle vara trött och groggy hela dagen och vakna till först ikväll, men Mollis blev pigg redan i bilen på väg hem och tycker inte det är nån fin idé att behöva hålla sig på golvet med en tratt på huvudet. Så jag fick så lov att stoppa in henne i buren igen så nu ligger hon där och surar svårt...

Cera är väldigt skeptiskt till den här "utomjordingen" som kommit och håller sig på behövrigt avstånd. Men småtjejerna duttar med sjuklingen så hon behöver inte känna sig helt utstött ;-). Det känns iallafall jätteskönt att det är gjort nu, kattungar finns det så det räcker till och blir över och p-piller är jag för glömsk för att hålla på med. I helgen som var försvann Mollis ett dygn också, risken finns att hon faktiskt redan hade parat sig med nån snygg, okastrerad herre på byn. Men skulle det vara så är havandeskapet över, hela livmodern blir borttagen när en honkatt steriliseras. Vi var till Djurkliniken: http://www.djurkliniken.se/  jag har alltid varit där med mina djur och tycker de är supertrevliga och duktiga. 1100,- gick det på och då bjöd de på chipmärkning, helt okej pris tycker jag! Konstigt bara att det är så mycket dyrare att kastrera en hund, men det finns säkert nån vettig förklaring.

Sommarlovslunken har börjat infinna sig, det är underbart att slippa tidiga morgnar och packande av ryggsäckar, fixande med kläder och allt vad det är. Men i morgon ska vi nog hänga med dagis på vandring, om det blir bra väder. Alice längtar ju som bekant tillbaka lite, så det är bra att fasa ut det litegrann ;-).

Nu ska jag gå ut och kolla vad de tre små busarna har för sig, eller fyra är de ju - kusse Miranda är ju här också - för de säger att de ska bada. Det är femton grader vattnet. Jag skulle nog vara mordhotad för att ens överväga ett dopp i det kalla...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0