Trög måndag. Men bra ändå! 2011-05-23

2011-05-23

Åh, det går så trööögt med läsningen. Jag menar, sjutton sidor ska väl inte ta en hel dag? Men jag somnar ju HELA tiden, är det nån sorts försvarsmekanism tro? Jag tror min hjärna och kropp har gått i nån sorts sommardvala och protesterar hårt mot mer inlärning och inläsning. Två veckor, fyra skoldagar och en hemtenta känn... väldigt jobbigt. Nu skulle jag vilja ha en sån där fingerknäppsfunktion och knäppa fram mig tre veckor i tiden. Nån som vill uppfinna..?

Till råga på allt har en av mina bästa vänner gått i strejk: diskmaskinen. Det blir mycket disk på en dag, kan jag lova. Hur tråkigt som helst. Jag hoppas herr diskmaskinslagare kommer fort, fort och hjälper min rara diskmaskinsvän :-). "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" är ett bra sätt att beskriva det hela..!

När töserna kom hem från skola och dagis gick vi en sväng på Torsviken, vår badstrand ett par hundra meter härifrån. Bryggorna är redan ute (rekordtidigt!) så vi måste ju bara känna på vattnet. Cera fick också hänga med, hon måste ju få introduceras i vattenvärlden hon med. Alla mina collies har älskat att bada, tvärtemot vad de "ska" och Cera är inget undantag. Vi kommer nog att få en härlig sommar :-)

















Kommentarer till inlägget:

2011-05-24 21:56:25

Fina bilder. Ja jag tror också att ni får en fin sommar...böcker och tenta att göra och läsa...och jag tänker och minns tillbaka..kom i håg att jag inte var kontaktbar ibland,,eller att hjärnan helt plötsligt stannde när man var tvingad att klämma fram någon häftig diskussion eller reflektion på slutet...stuidetakten är ofta så intensiv så man hinner liksom inte njuta av allt intressant man läser..man ska bara hamra in i huvudet för att klara tentan...hoppas du kommer till oss på sundsvalls kommun sen,,det är liksom där man ska va numera ; )

2011-05-26 07:22:14 - Mia

Tack för fina ord.
Jo, nog är det mycket hamra och tvinga in kunskap... som jag inte vet om den fastnar ens. Längtar efter sommarlovet nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0