Laddning pågår.

Ledig helg. Och då menar jag ledig i meningen att jag inte behöver plugga. Det är absolut bästa helgen som finns när tentan är skriven och det inte finns något måste-läsa. Bara läsa för att man vill! Tentan igår gick väl sådär, jag hoppas jag klarade den. Men det känns i både kropp och knopp att andra saker i livet trängt undan något så värdsligt som att plugga.

Det känns förmätet att säga att jag mår dåligt över Nikes död när jag tänker på hur Jannika, hennes man och Nikes syskon har det nu. Men det har påverkat mig mycket, en så oväntad, plötslig död, en så levande och älskvärd unge som helt plötsligt inte finns. Hur fort det kan gå, hur fort livet ställs på ända. Tankarna vandrar till familjen flera gånger om dagen, det är omöjligt att låta blir. Jag är så förtvivlat ledsen för deras skull. Att vi är många som tänker på dem och delar deras sorg vet jag, och det märks också i insamlingen till dem. Några har frågat om de kan sätta in en slant i slutet på månaden och det går jättebra. Tänkte göra klart allt första helgen i april.

Jag vet att mina inlägg andas lite depp och uppgivenhet, jag har försökt ladda om batterierna lite idag. Efter den extra dosen julstämning vi fick igår i form av ett hejdundraden snöfall har solen visat sig hela dagen och jag kände att jag var tvungen att vara ute och möta den. Jag, Oline och Filip gick på tidig morgonpromenad upp till Bea och Rickard, eftersom Alice och Frida sovit över där i natt. Det var en härlig prommis, jättevackert med all nysnö och så soligt att det gjorde ont i ögonen. Hos Bea och Rickard var det glada miner, två tjejer som hade haft en toppenkväll igår med storebrorsan och tjejen: disco och sagoläsning hur länge som helst. Det är sannerligen underbart att ha både stora och små barn, det borde alla få ha :-). Som grädde på moset tog Bea med sig de tre syrrorna och for och tittade på nyfödda lamm, jag har verkligen dragit en stor vinstlott vad gäller sonahustru! De hade en härlig dag med nyfödda lamm och nykläckta kycklingar och fika. Och jag fick gå hem och lägga mig och vila i soffan, somnade som ett spädbarn.

Jag fick nöja mig med att se dem på kort, är de inte bedårande söta:



Det var bara jag och Mollis hemma under några timmar i dag, och det här är hennes favoritsovplats - då missar hon inget som händer:



Jaså, ser ni henne inte? Längst däruppe, det är hennes sov- och utkiksplats:




Sen har vi grillat tillsammans, alla utom Rebecka och Agge var med. Beckis var hem en sväng men de skulle laga lasagne, det är ju inte fy skam det heller. Det var supergott med grillat, men å andra sidan kan det aldrig gå fel med den maten! Ser fram emot en lång och god grillsäsong :-). Paula hade gjort hemlagade maränger så barnen fick smaskig efterrätt. Tyvärr överlämnade Paula ansvaret på sista marängplåten på sin mor (hm, mig då...) vilket resulterade i en plåt kolbullar. Det var ju inte riktigt meningen, kanske. 125 graders ugnsvärme blev i mina bagarhänder (hm) 275 grader. Ja, ni kan ju tänka er resten...Vi fick ju huset vädrat i alla fall, om man ska se det från den ljusa sidan!

Nu är det lugnt i stugan; Bea och Rickard har åkt hem, Paula och Johan har åkt hem till Johan, Alice och Oline sitter och kollar på tv och Frida har somnat. Frida mådde inget bra ikväll, hon fick plötsligt feber och blev jättetrött. Somnade i samma sekund som hon lade huvudet på kudden, den lilla goungen. Jag hoppas hon mår bra i morgon. Jag känner en annan oro i magen nu än jag gjort förut när barnen säger att de inte mår bra...

Nu blir det en lchf-efterrätt snart, lite tv eller film. Ingen mello att följa i kväll är det, lite trist faktiskt. Kanske blir det en god bok och tidig kväll. Jag har rätt mycket kvar att ladda, känner jag.

Kommentarer
Postat av: Bianca

Hur kommer Kissekatt upp hela vägen dit??

2011-03-19 @ 21:40:07
Postat av: Mia

Jadu Bianca, hon klättrar värre än den värsta schimpans ;-)

2011-03-19 @ 22:04:30
Postat av: frida

http://lemien.blogg.se/2011/march/fragestund.html frågestund på bloggen!

2011-03-19 @ 22:24:06
URL: http://lemien.blogg.se/
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-19 @ 22:27:31
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: SaraWhitmore

Hejhej!! Vet du några bra filmer som du tycker jag ska se ??:D Skulle vara grymt snällt om du komenterade dom på min blogg!<3

2011-03-19 @ 22:29:15
URL: http://sarapiper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0