Bye bye magsjuka, welcome våren :-) (jaja, liiite tidigt kanske, men snart så!)

Ja, så fick jag då kapitulera till slut inför den mest djävulska magsjuka jag träffat på. Jag tänker inte gå in på några detaljer men kan säga att jag fick en högst obeställd detox iallafall, om man nu ska försöka dra nåt positivt ur eländet ;-)

Både jag, momma och Bea blev sjuka på samma dag och jag och Bea fick hiskelig feber också. Vi kanske tog i för hårt när vi städade ur lägenheten, för det hann vi med på söndan. Nejdå, skämt å sido, med alla barn som varit sjuka hade det varit höga odds på att jag skulle ha klarat mig helskinnad från ännu en magsjuka. Men som sagt, nu är det över och idag har jag suttit på sparken och solat - tametusan att jag känner VÅREN i luften mina vänner!
Så här härligt har vi haft det idag:

Oline och Mollis tar sig en vila efter skolan, innan småsyrrorna kommit hem:


Frida på promenad med dockan i dockvagnen Becka fick när hon fyllde ett år, för snart 17 år sen alltså..:


Posten måste ju hämtas såklart:


Tur lilla mamman har barnvagnen med sig att lägga all post i:


Oline tog några åk med stigan:


Alice:


Härliga första-för-året-fräknar!


Alltså - hur härligt är det inte att få se GEGGA ibland :-)


Mollis på lite stela ben och med svansen rätt i vädret, inte helt bekväm med att vara ute än:


Utsikten från bron är alltid vacker, men en del dagar känns den liksom lite extra vårlig och fin :-)


Och när vi kom in skulle läxorna göras... och som sagt "barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör" hm, hm... Oline gör följdaktligen sina läxor samtidigt som hon kollar på TV. Undrar vem hon lärt sig DET av ;-)


Så kan det se ut en liten stund på eftermiddan hos oss, nu är det bolibompa som gäller, lite mer pluggande för mig hoppas jag (!) och när de små lagt sig ska väl jag och Paula kolla lite TV och vänta hem Filip som jobbar eftermiddag. Kanske är jag sugen att äta nåt då, aptiten har inte riktigt återvänt än (lugn, lugn, det är absolut ingen fara, det finnes reserver, haha!).

Och slutligen vill jag säga grattis till Katrin som kurat sin lille son och förklarar sin tacksamhet här: http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=28711&beid=1621717 jag önskar henne all lycka till :-) Ännu en som insett att Anna Wahlgren, Barnaboken och Sova Hela Natten handlar om barnakärlek och inget annat!


Kommentarer
Postat av: F

tycker din blogg är superbra

2011-03-02 @ 19:28:49
Postat av: Mia

Tack :-)

2011-03-04 @ 14:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0