Efter solsken kommer regn...

Fredagkväll, helg, tända ljus och ro i kroppen - härligt! Haft dejt med mina uppsatstjejer idag, känns lite som att vi fortfarande är ute i och svävar lite men jag är säker på att saker och ting kommer att falla på plats till veckan. Spännande :-)

Har suttit och kollat Idol, lite roligare nu när de inte är så många kvar tycker jag. Min favvo är Moa, tycker hon är speciell och egen på alla möjliga vis, men ikväll var hon lite "blek" och det går inte - de är så många braiga i år. Sen blev det Hellenius hörna och många skratt, framförallt när gamla klipp från filmen G (TRETTIO år sen! TRETTIO..! Hur gammal är jag?!?) och ännu roligare blev det såklart när de hade skojsat till det med G - för Gamla, haha, ja man kan ju inte annat än säga att Uggla bjussar på sig själv iallafall :-D

Men efter solsken kommer regn, och det blev då en jäkla deprimerande regnskur när nyheterna började... För ett par veckor sen var fina landet Sverige med migrationsverket i spetsen på väg att kicka ut en nästan hundraårig, sjuk, ensam kvinna till sitt hemland där ingen fanns att ta emot henne och nu är det ett barn, en sextonåring föräldrarlös kille som ska bort. Han passar visst inte in. En kille som inte minns sitt hemland, som inte kan sitt modersmål och som bor i en fosterfamilj här. HELT sjukt, jag blir så arg, arg, arg!

http://www.nyheterna.se/1.2359208/2011/11/11/mamman_forsvunnen_da_utvisas_han

Jag fattar inte hur det kan bli såhär. Först mister han sin familj och sen när han väl fått en ny, ja då ska han mista den också. För att... ja, vaddå? Det kan inte finnas en enda vettig orsak till detta.

Helt galet :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0