Emerson kunde han!



Vilken väg du än väljer,
så finns det alltid någon som säger att du har fel.
Det dyker alltid upp svårigheter
som frestar dig att tro,
att dina kritiker har rätt.
Att ha bestämda riktlinjer
och följa dem till slutet
kräver mod.


(Ralph Waldo Emerson, 1803-1882)

Mer än så orkar jag inte ikväll.

Eller jo: det har varit en underbar helg hittills; jag har fått ha sonen och sonahustrun hemma, solen har strålat, Becka har fått jobba extra, Paula och Johan hann hem en sväng och mysa i stugan jag städat åt dem och darlingen har ordnat värmen inför vintern i form av plenty av ved och nu ikväll har vi avnjutit (hm...) sista (!) avsnitttet av Fångarna på fortet som tyvärr apdryga Anna Anka med bihang vann.

Men jag ville ändå dela med mig av Emersons kloka ord.

Att följa sin inre övertygelses röst är inte alltid så jävla lätt. Men så jävla rätt! En extra kram till min mentor och vän Anna som fått stå pall för så mycket oförtjänt skit <3

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0