HELT galet!!!

Hur sover man på natten om man utvisar en 91-årig kvinna som är senil, blind och helt ensam till sitt hemland? Hela kvinnans familj finns i Sverige och hon har ingen som tar emot sig när hon kommer fram till Ukraina, om hon ens överlever resan dit.

Blir förbannad och bestört när jag ser nyheterna och chefen för migrationsverket uttala sig och ursäkta sig med "att lagen ser ut så här". Men FÖR FAN!!! Medmänsklighet och empati, existerar det ens på migrationsverket?

Hur i hela friden skulle jag kunna jobba med sånt här? Som socionom är det inte alls omöjligt att det skulle hända, men hellre äter jag jord och bor i en håla i skogen än tar livet av folk!

I morgon ska den här gamla, sjuka kvinnan sättas på ett flyg utan att hon själv förstår vad som händer. Och det med vuxna, välutbildade människors försorg, människor som valt ett yrke där jag trodde man valde att jobba för att man vill hjälpa människor som har det svårt.

Hur kan de sova om natten???

Här kan man läsa och se lite mer om det här vansinnet som pågår:

http://www.nyheterna.se/1.2326822/2011/10/17/migrationsverket_ganna_ska_utvisas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0