Ibland klaffar inte allt..!

Jamen då har jag pratat med tant doktorn då om min ultraljudsundersökning av hjärtat. Min magkänsla när jag var på det där ultraljudet stämde lite iallafall, för tydligen så har är en av mina klaffar lite speciell då...

En klaff ska tydligen bestå av tre delar men en av mina klaffar har bara två delar..! Ja, där ser man! Nu har jag inte världens pratsammaste läkare så informationen blev väl aningens knapphändig men hon försäkrade iallafall att jag inte lever farligt på något vis allt och att blodet flödar så vackert i mitt hjärta :-) men den här tröttheten jag alltid lever med och plötsliga matteheten jag kan drabbas av när jag är ute och går kan mycket väl ha med den här klaffen att göra.

Det känns skönt att ha fått en förklaring till det här trötta, vill inte gärna tro att jag är en latmask eller har dålig kondition, så mycket som jag rör mig. Sen frågade hon om jag varit med om att hjärtat "bråkat" när jag var liten för det fanns en liten utbuktning därinne nånstans, men näe - jag har alltid varit ovanligt frisk.

Som den googlare jag är har jag såklart googlat runt och läst mer, men om nån som läser själva har varit med om det här så får ni gärna berätta om hur ni känner er och vad ni gör OM ni nu gör något :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0