Så smet jag hit en snabbis...

Oj, tidsomställningen stökar till det lite i lilla huvet, det kommer att bli en lååång dag... till råga på allt så vräker regnet ner och det är söndag också = tv- och datafritt härhemma. Så jag smyger åt mig lite bonustid här nu eftersom jag legat och dragit mig ovanligt länge i sängvärmen. Vilket var skönt kan jag lova :-)

Annars är det mest plugg för min del, på fredag är det dags för tentan i vetenskapsmetod, usch vad gruvsamt det känns. Men har jag tur så är det sista salstentan jag gör, för efter den här kursen väntar c-uppsats och sen praktik hela våren. Och efter det är det sista!!! terminen och då gäller valbara kurser, och vad jag har förstått så är flera av dem upplagda med hemtentor vilket hårt gillas av mig :-)

Så min vecka kommer att fyllas av tråkplugg medan resten av familjen har höstlov. Suck. Lite avis är jag på dem, ska erkännas...

Nej, nu är det dags att stänga av elektroniken fram till ikväll. Ska börja med att hämta kära mamsen och gå med henne på minneslunden, idag är nämligen pappas födelsedag.

Han skulle ha fyllt 81 år idag. Vi skulle ha firat honom med gräddtårta och sockerdricka och kanske hade han fått en ny, rutig skjorta och såklart en massa teckningar av barnbarnen. Han skulle ha trollat och retats med de små och skrattat högt, sen skulle han nog ha skäggat dem lite också. Och mig hade han kramat om med en arm, lite sådär över axlarna och titta på mig med glada och stolta ögon och sagt att jag gör det bra som kämpar på med skolan.

Så levande minnena av honom är trots att han varit död i sex år nu.

Grattis paps <3


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja grattis till snälla goa Erik. <3 Vilken målande bild du gav av honom, precis som jag minns honom.

2011-10-30 @ 10:45:43
Postat av: Mia

Tack raring <3

2011-10-30 @ 18:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0