Stress - bye, bye!

Stressen har lagt sig och jag har haft några riktigt fina dagar. Sånt gör susen, vill jag lova!

Idag har vi varit till Sundsvall en sväng, hälsat på Rickisen och Bea och sett deras nya, fina bil. Är så glad och stolt över dem på alla möjliga vis (jag är stolt över alla mina barn, hela tiden. Så är det bara). Småtjejerna var ledsna som vanligt när vi for därifrån, de tycker det är SÅÅÅ långt och vill nog helst att de ska bo här i byn som "förr". Men tio mil är ju nästgårds med våra norrländska mått mätt ;-)

Igår var jag lite aningens trött, hade nämligen sällis hem i torsdag av en underbart rar klassis, en sån där vän som kommer in i ens liv och som ger så mycket. Vi hade en mycket nice vinkväll och det sätter sina spår... och med tre små tjejer som OCKSÅ gillar mina vänner och vill umgås blev dagen efter vinkvällen något intensiv så jag slocknade snabbt i soffan i går eftermiddag, så fort jag lutade omkull mig. Men det är det baske mig värt, man ska omge sig med människor som ger energi och får hjärtat att må gott - jag har blivit mer noga med det på "äldre dar" :-)

Nu har jag och darlingen suttit och spelat nån sorts frågesport och ja, jag vann ju då :-) så nu ska jag strax går ner i källaren och retas lite med honom. Vi är förpassade till tv-rummet där nere eftersom det ligger tre nöjda tjejer och sover här i vardagsrummet - det är lördag och då ska det sovas i bäddsoffan efter att ha sett på fångarna på fortet. En ny tradition som uppskattas å det värstaste.

Först ska jag bara surfa runt lite till, måste läsa lite skvaller på flashback (ja, jag veeet - inte har jag vett att skämmas heller....). Det händer ju saker här i vårt avlånga land; Pontus Enhörning har visst blivit fälld för pedofili (åtta månaders fängelse) och Gerhard Horberstorfer (skådis) har tydligen låtit sig filmas i en prekär situation vid datorn av en utpressare... ja, det är inte bara Juholt som tabbar sig vill jag lova. Men sen blir det lite ret och lite film? eller nåt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0