Kontemplation

Helgen avslutades med flaggan i topp när Becka och hennes kompis aka min "extraunge" sen hundra (nåja, 15...) år; Anna, klarade fas C i körkortsteorin. Jag funderar på om jag skulle ta och lämna in mitt körkort för herreminje så lite jag kan..! Men näe, så länge ingen frågar efter det behåller jag det nog ;-)

Annars har helgen varit fylld av fjäll och vila - vi har varit i fina Björnrike med de tre små och en kompis till Oline. Kontemplation får väl sammanfatta helgen som gått och det behövdes. Men jag vill inte ha måndag imorrn, vill fortsätta helga ett tag till... sitter här och tar tillvara på det sista helgandet ett tag till innan det blir nybäddad säng och ny bok. Inte så illa det heller på en skala :-)

Här kommer lite bilder från helgen - vi kunde inte ha fått bättre väder och det är vi så tacksamma för. Här är stugan, jättemysig - det är Filips jobb som tillhandahåller den för sina anställda:



Fredagskvällen var det fyra tjejer som bestämde sig för att se Idol. Men redan efter en låt blev de för trötta och kröp ner i sina sängar - fjälluften tar ut sin rätt!


Här är Julia och Alice alldeles innan de kroknar..:


Utvilade på lördagmorgon gav vi oss på att klättra upp på fjälltoppen. Tappra små barnaben knatade och knegade hela långa vägen. Modiga tre timmar var vi ute i solen och andades lätt och klar fjälluft.


Många och långa backar..:


På skuggsidan låg snön så vackert:


Några pauser kostade vi på oss, Frida ville gärna sova lite mellan varven också ;-) :


Underbart väder som sagt. Frida: "jag tror jag dröööömmer" när hon såg utsikten:


Väl påpälsade var vi, men uppe på toppen - nära solen! - var det varmt och varmare blev det av lite o´boy och macka. Alice njuter!


Och efter upp kommer ner, vilket gick betydligt fortare:


Som tur var hade Alice med sig ryggan, för vi hade glömt vår. Visst klär den Filip galet bra :-D :


Alice var inte helt nöjd med att lämna fjället. Inte nöjd alls, faktiskt. Hon "ville bo där". Gullungen:


Väl hemma i stugan blev det lite välförtjänt slappa till en film. Julia och Oline knölar ihop sig i soffan:


Som sagt, några härliga dagar som gick aaalldeles för fort. Men som gett massor av feelgood-energi. Och rena ungar. De bastade från morgon till kväll, tänk vad barn njuter av det enkla i livet. Om vi bara låter dem göra det!

NU blir det strax nybäddad säng och en god bok.

Och det ÄR helg än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0