På gång!

Jajamen, nu har vi kört igång grupparbetet och det känns fint! Med tanke på att vi ska redovisa 2x45 minuter så känns det angeläget att börja jobba och det bästa av allt är att det känns BRA att sätta igång. Hela dagen idag har vi suttit och slagit våra (väldigt) kloka huvuden ihop och det känns allt lite spännande. Grupparbetet går ut på att vi ska ta en valfri organisation (som har med socialt arbete att göra, då) och granska den inifrån och ut. Vår grupp har valt att kolla närmre på majblomman, något som de flesta vet vad det är men kanske inte så mycket mer egentligen. Så var det för mig iallafall, men nu ska det bli ändring på det! Nu ska jag väcka min grävande journalistiska ådra till liv och se vad jag kan hitta :-)

Och så har jag och Cera kommit igång med träningen! Jättesuperkul, vi började valpkursen igår och hon är en stjääärna - så klok, följsam, pigg, glad, läraktig, vacker, snäll..:-) världens bästigaste hund, så det så! Fem träffar ska vi ha och det är ett brokigt gäng med valpar - det de har gemensamt är att de alla är gudomligt söta. Ska bli spännande att se vad det blir av alla de här yrvädren. Det var iallafall väldigt kul att vara på brukshundklubben igen. Tänk, jag började där redan 1988 (jisses, det är alltså 23 ÅR sen...) och har haft väldigt mycket roligt där. Jag hoppas och tror att jag och Cera kommer att vara där mycket framöver, det är helt enkelt något av det roligaste jag vet och sånt ska man vårda har jag hört ;-).

Nu ska jag ta och fylla upp ett varmt bad, det är så ebarmligt grått och regnigt ute att jag behöver värmas upp rejält. Och så är Bonde söker fru på gång, ikväll - mitt favvoprogram. Jag ljuger inte :-) tycker det är så mysigt på någe vis. Oj, det börjar ju nästan nu. Då blir det alltså inget bad då. I-landsprooobleeem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0