Sätt igång!

Idag blir det apselut en innedag med plugg, det är verkligen, verkligen på tiden att jag sätter igång att skriva nu. Basta med sig! Jag som brukar ha sån disciplin har hittat på tusen och en saker istället för att ta itu med det som måste göras. Och på måndag ska vi träffas igen i gruppen för att börja sammanställa inför redovisningen (vi ska redovisa 2x45 minuter, så tyck synd om mig snälla!!!) så det gäller att börja prestera här nu. Ja, ni hör ju hur jag försöker skälla igång mig själv, haha!

En vecka rusar verkligen iväg, det är så mycket jag tänkt skriva här men jag har helt enkelt inte haft nån lust att skriva. Inte likt mig. Jaja, jag får bearbeta det jag funderar på i huvudet helt enkelt, annars tycker jag det är så skönt att skriva ner för då "släpper" jag det jag funderat på. Det har varit allt ifrån hur psykvården funkar - framförallt för yngre människor (barn) med olika diagnoser - till veckans tv-program - det är mycket att hänga med i nu för mig: Bonde söker fru, Robinson, Ensam mamma... bara kvalitetsprogram som ni ser, haha! Egentligen gillar jag inte ensam mamma söker eftersom barnen exponeras utan att ha blivit tillfrågade, men jag tror de har tonat ner just den biten. Hoppas jag.

Igår var det föräldramöte för både dagis och skola, mycket smart att lägga de på samma kväll. Vi fick info om nya skollagen och jag tror det kan bli riktigt bra vad det lider. Tyvärr var det inte så många föräldrar poå skolmötet, däremot var det fullsatt när dagis hade sitt möte. Jag är iallafall glad över att vi har engagerade och positiva lärare här, det har inte alltid varit så...

Nu ska jag ta mig en påtår och njuta av att inte behöva sticka näsan utanför dörren i den här blåsten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0