Skogen och vattnet.

Yes, jag är mycket piggare idag! Skippade ataraxtabletterna igårkväll, tänk - jag tror jag är så känslig att jag inte tål ens såna "milda". Så idag har jag som sagt varit mig själv igen, lite mer kli men det får man stå ut med bara man orkar vara vaken ;-)

Som alltid när jag inte mår så bra längtar jag till skogen. Och mer och mer ju äldre jag blir. Back to basic, liksom. Så vi packade in barnen, de små plus vår extraflicka, och Cera och for till skogen och en så fin tjärn som heter Torsjön. Där fiskade vi, grillader korv, letade svamp och bär och bara slappade i flera timmar. Så nu sitter jag här och behöver duscha för flera timmar sen, jag luktar eld och grillad korv, jord och mask. Mer romantiskt kan man ju lukta en lördagkväll, haha!

Far och dotter testar fiskelyckan:


Men tji för dyra fiskespön - Oline gjorde sitt eget spö med en pinne, en lina, en krok och näver som flöte och VEM fick tre fiskar? Oline såklart! Hur många pappa med dyra fiskespöt fick? Noll..!


Inspirerade av storasyrran gjorde Frida också ett spö och VIPS så hade hon en borre på kroken:


Oline hade med sig svamp- och bärboken och pluggade lite mellan varven:


Alice och Alice plockade lingon (jodå, de finns där nånstans...):


Tänk vad kul man kan ha i skogen:


Cera vilar lite, det är jobbigt att hålla ordning på alla ungar och matte och husse..:


Korvlunch:


På vägen hem satt jag med kameran beredd, tänk om vi skulle få se en älg eller en björn eller en varg... men nä, sån tur hade vi inte. Dock bjöd moder natur på en harpalt alldeles innan vi kom fram till civilisationen igen:


Så nu har vi lungorna fulla med skogsluft, själen är i balans (hm?) och vi är sådär skönt trötta som man bara blir av att vara ute en hel dag. Nu blir det Robinson, är det lördag så är det och de små sitter och väntar och väntar. Själv tycker jag det är ganska bäst-före-datum-passerat på just DET programmet (och en hel del andra) men som sagt - vad gör man inte för kidsen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0