Sova-resa?

Näe, ingen sova-resa. Det är mycket som ska hinnas med på en två dygns Tallinnkryssning och då är prio ett inte sova. Det har mer handlat om att: äta, dricka, shoppa, äta igen, gå, shoppa, äta, dricka, gosa lite, sova lite, läsa lite Läckberg, äta och så vidare... men Tallinn var en lika underbar stad som för två år sen, helst den gamla delen och det var extra kul att få ha med sig fina svägerskan och hennes Henke också den här gången.

Vi hade turen att äta en supermysig lunch på en medeltidsrestaurang (påminde väldigt mycket om den jag åt på i Prag förra hösten) och där satt vi länge och mumsade. Båten, Victoria, är helt okej även om det fanns mycket i övrigt att önska vad gäller "showen" som verkade vara gjord för en betydligt yngre publik. Typ femåringar år eller så. Men maten var fräsch även om jag hade önskat mig mer sill till smörgåsbordet :-)

Skönt var det att svänga in på gården, bli välkomnad av världens gladaste Cera och sen få dela ut lite presenter till barnen och momma. Åh, vad det är kul att GE! Nu ska jag strax gå och lägga mig, det gungar fortfarande trots att det är tolv timmar sen vi klev av båten och jag längtar efter min egen, sköna säng!

Här kommer lite bilder från resan:


På väg in till Old Hansa, medeltidsrestaurangen som jag varmt kan rekommendera:


Tre våningar var restaurangen, vi satt överst, här är nedervåningen... suddig:


Bara levande ljus så det gällde att kolla in menyn noooga:


Ja..:


Mumsig lax med bönor och annat gott åt jag:


Ölen serverades i fina krus:


Stickat är liksom grejen i Tallinn, överallt kunde man handla sånt:


Den här ponnyn ropade efter kunder:


Henke och Mona är inte helt överens om ALLT ;-)


Det bidde Viru torg istället för ovanstående:


Ja, jag var ovanligt oflitig med kameran - inte ett enda kort från båten... det får bli nästa gång :-)

NU blir det som sagt sängen och Läckberg och hoppas att gungningarna slutar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0