Ta ingen skit!

I rättvisans namn måste jag ge er det här: svaret från Gina Tricot på mitt arga mail (se tidigare blogginlägg). Tänk vad mycket energi det tagit av mig för att Paula inte fick den service hon skulle ha haft, tänk vad onödigt av expediten, både för hennes egen del och för Paulas del. Men nu har jag som sagt fått svar:

Hej Anna-Maria!

Jag vill börja med att tacka för att du mailat oss angående denna händelse.

Sedan vill jag be om ursäkt för att mailet inte nått mig tidigare då det fastat hos IKANO.

Jag ber verkligen om ursäkt för hur er dotter blev bemött då hon påtalade en fläck på blusen.

Vår policy är att ge 10% rabatt vid fläckar om en annan vara inte finns, varför kassörskan inte ville erbjuda detta har jag tyvärr inget svar på och jag beklagar att hon inte erbjöds rabatt.

Jag har talat med samtliga i personalen ang, denna händelse och vill sända en ursäkt från samtliga i butiken.

Jag har aldrig upplevt att vi behandlar våra kunder olika pga. ålder men jag noterar självklart din uppelvelse och jag har även påtalat det för samtliga i min personal.

Inget av ovanstående är ursäkter för det inträffade då det inte är försvarbart att en sådan här situation uppstår. Om ni vill maila gärna mig en adress så att  jag får en chans att kompensera er för detta.

Mvh xxx

Butikschef Gina Tricot



Ibland blir jag så trött på mig själv för jag är så jävla envis. Men näe, när jag vet att jag har rätt och framförallt när det gäller mina barn, då kan jag bli envisare än vad som är nyttigt för mig. Men förhoppningsvis kommer den här expediten inte att göra om samma sak mot nån annan ung tjej och förhoppningsvis har jag visat Paula att man ska stå på sig, eller som Grynet så käckt sa för tiotalet år sen: "ta ingen skit!".


Kommentarer
Postat av: Kristina

BRAVO! hoppas hon får en fin kompensation.

2011-09-05 @ 13:40:29
Postat av: Mia

Tack Kristina!



Det viktigaste var att hon (chefen) har pratat med personalen och att de ber om ursäkt. Sen är det klart att en kompensation alltid är välkommen hos en fattig 16-åring ;-)



Kram!

2011-09-05 @ 13:51:34
Postat av: F

Applåderar :-)

2011-09-05 @ 14:53:33
Postat av: Anonym

Tack :-)

2011-09-05 @ 22:32:40
Postat av: Stilla

Letar febrilt efter Gilla-knappen! ;)

2011-09-06 @ 19:48:06
Postat av: Mia

Tack Stilla :-) ja, varför finns ingen gillaknapp..? Kanske jag ska gnälla och klaga lite på blogg.se ;-)

2011-09-07 @ 19:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0